
Da li su IQ i dometi u obrazovanju tinejdžera povezani sa (njihovom) upotrebom kanabisa?
Da li je upotreba kanabisa od strane tinejdžera povezana sa oscilacijama IQ i uspehom u školi ?
Obimna britanska studija koja opovrgava tvrdnje prohibocionista: Korišćenje kanabisa ne izaziva smanjenje IQ i slabiji uspeh u škovanju! Rezultati onih koji su upotrebili kanabis 50 i više puta nisu se razlikovali od onih koji nikad nisu upotrebili kanabis ni prema nivou IQ niti prema uspehu u školi! Na lošiji uspeh u učenju utiču korišćenje cigareta, alkohola i drugi faktori!
Istraživačka studija ( kohorte ) sprovedena je u saradnji ovih subjekata:
1. Klinička jedinica psihofarmakologije, Univerzitetskog koledža “London”, London, Velika Brtanija.
2. Centar za prevenciju kancera, Wolfson institut preventivne medicine, Univerzitet Kraljice Meri, London. Velika Britanija.
3. MRC Integrativno odeljenje epidemiologije Univerziteta “Bristol” u Bristolu, Velika Britanija
4. Institut kognitivne neurologije, Univerzitetski koledž, “London”, London, Velika Britanija
Uopšteno:
Postoji mnogo rasprava o uticaju upotrebe kanabisa na adolescente, njihovu inteligenciju i rezultate obrazovanja. Mi smo istraživali vezu između upotrebe kanabisa i IQ adolescenata i njihovu sposobnost učenja na uzorku od 2235 tinejdžera u studiji ” Avon Longitudinal” roditelja i dece .
24% dece do 15 godina je izjavilo da je probalo marihuanu bar jednom.
Studija je paralelno pratila izloženost tinejdžera upotrebi cigareta i alkohola, pratila je njihovo mentalno zdravlje i simptome mentalnih poremećaja i slučajeve problematičnog ponašanja da bi se utvrdili odnosi upotrebe kanabisa i aktivnosti u školi tokom perioda od godinu dana, od njihove 15. do 16. godine. Istraživanje je obuhvatalo i registrovanje podataka o mentalnim sposobnostima učenika i iz perioda pre upotrebe kanabisa, cigareta i alkohola.
Nakon potpunog usaglašavanja podataka, rezultati onih koji su upotrebili kanabis 50 i više puta nisu se razlikovali od onih koji nikad nisu upotrebili kanabis ni prema nivou IQ niti prema uspehu u školi.
Kod onih ispitanika koji su pušili cigarete i kanabis rezultati su se razlikovali, naime pokazivali su promene i kod uspeha u školi i javljao se uticaj na inteligenciju. Kada su eliminisani oni đaci koji su upotrebljavali kanabis, negativne promene su i dalje identifikovane kod učenika koji su koristili cigarete.
Rezultati ove studije upućuju na zaključak da upotreba kanabisa nije dovela do negativnih promena inteligencije iti do pogoršanja uspeha u školi. Ono što je bilo zabrinjavajuće je uticaj upotrebe običnih cigareta od strane učenika.
Povremeno skromno korišćenje kanabisa kod učenika ima daleko manji kognitivni uticaj nego što su istraživanja sprovođena na starijim grupama nekada, posredno tvrdila i za maloletnike. Nekadašnje studije nisu posmatrale uticaje cigareta, alkohola, niti socijalne situacije u kojoj učenici žive, što ih danas čini neprihvatljivim i nepotpunim za tumačenje uticaja kanabisa na kognitivne funkcije.
Izvor: http://jop.sagepub.com/content/early/2016/01/06/0269881115622241.abstract
Prevod: Olivera
IRKA tim
Facebook
Twitter
Google+
YouTube
Tumblr
RSS